בתקופת המשנה והתלמוד, התיישבו יהודים לאחר המרד היהודי, על אדמות היישוב שנקרא מהלול (מעלול) , שם ששובש משמו המופיע בתנך נהלל , לאחר נטישתו התיישבו במקומם פלאחים שהמשיכו לקרוא למקום מעלול כשמו בימי התלמוד, יש הטוענים כי אולי במקום היו חלק מאדמותיו של יהודה הנשיא .
שמו של הכפר ותל סימוניא (תל שימרון) הסמוך, נזכר באיגרת שנשלחה מירושלים בימי בית שני ,על מנת שיספקו ענפי זית לשימושי הדת בירושלים החרבה , ובראש ובראשונה מפצירים השולחים שאנשי הכפר ושאר הישובים היהודים בסביבה שהתפרנסו מחקלאות, יקפידו על המעשר ומנהג לקט שכחה ופאה של שדות התבואה .
כתיבת תגובה
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.