ברחוב רמה 1 בשכונת נווה שלום ,תחנת הקמח פעלה מנוע קיטור שהופעל בבערת פחמים,ליד הטחנה נבנתה אורווה לחמורים שהובילו את התבואה לתחנה ולחלוקת הקמח לקונים,מתחת למבנה התחנה נחפר בור לאיסוף מי גשמים,לידו בריכת מים רדודים לשטיפת גרגרי התבואה,
לאחר תקופת מה, בעת שהוכנסו מנועי הקרוסין לשימוש בארץ ישראל,החליף אברהם סלומון את מנוע הקיטור במנוע הקרוסין,ועל מנת לשפר את הטחינה ,החליף סלומון גם את אבני הרחיים, באבנים משוכללות יותר, שיספקו לו טחינה דקה ומשובחת יותר של הקמח שנטחן,אלא שמזלו שלא שיחק לו והטחנה נשרפה כליל בשנת 1939 .
לאחר השרפה ,על חורבות הטחנה בנה אברהם סלומון בית למגוריו ומכר אותו בהמשך למשפחת יעקובזון.
תחנת לטחינת קטניות יהודה אהרוני רחוב גבעון 5
כתיבת תגובה
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.