בתחילת שנת 1933 נעקרו כעשרת אלפים של שתילי עץ אורן שנטעו ביער הסמוך לישוב, שתילים אלו נעקרו בידי כנופיית ערביים מהישוב מחלול הערבי הסמוך, יממה לאחר שנטעו, המשטרה הבריטית חקרה ועצרה כארבע עשר עצורים שנחשדו שעקרו את העצים, תושבי נהלל התגייסו והחלו בנטיעות מחדש .
אך לאחר יומיים של נטיעות, ביום השלישי הגיעה פקודה ממשטרת המנדט להפסיק את הנטיעה ,הסיבה להפסקת הנטיעה ,הייתה בתלונה של הערבים שקיימת מחלוקת למי שייכות חלקות אלו, החלק המגוחך לעצירה הנטיעות ,היה בתשובת הנגד של חברי הקק"ל שחלקה מיוערת זאת ניטעה זאת השנה השלישית ,ומאיפה הגיעו הטענות החדשות, הערבים שנתפסו הועמדו למשפט חודשים לאחר מכן ,ששה מהם שוחררו ללא אשמה, השמונה הנותרים נשפטו לששה חודשי מאסר עם עבודת פרך, והתחייבות חתומה בידיהם שלא יעקרו עוד עצים , ולכשיגיע שחרורם עליהם להתייצב בתחנת המשטרה יום יום במשך ששה חודשים.
צרת הבצורת והעכברים במחצית 1933, הכתה בשדות הפלחה של כפר נהלל, כתוצאה ממחסור המים לשיבולים ,היה יבול נמוך ,חלקו של היבול נאכל בידי העכברים ובמושב ניסו להילחם בעכברים בקצירת השיבולים טרם הזמן אך למרות זאת היבול היה קטן .
למרות המצב הקשה החליטה האספה ,לצרף כמה עשרות נערים שנאספו בגרמניה בהנהגת הנרייטה סולד לארגון עליית הנוער ,לקלוט אותם במשקי החברים ולהעניק להם הכשרה חקלאית ,בנוסף לעזרה בקליטתם החברתית ,שתכשיר אותם להקמת ישובים בהמשך .
כתיבת תגובה
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.