התחבר

האדם שפעל ורכש את שלושים החלקות בנות הדונם עד דונם וחצי של שכונת הפועלים בבית הכרם היה יגאל מרדכי בשנת 1925 .
תושבי שכונת הפועלים.
אסלוביץ,גולינסקי,ביקסון(הצריף),גולינסקי,גולני,גלטשטיין,גלפנד,זהבי,ויישינבסקי,חלפון,טטרסקי,יגאל,יזרעאלי לחר,מריאסיס,מאיירשטיין,סיני,פוגל,פריזר,קוטר קליימן,קניגסברג,שלייפשטיין,שליף,שמואלי,שמשוני,שפירא.
מעט על יגאל מרדכי
כאשר נולד למשפחת איליוביץ שגרה באותה העת, במושבת זכרון יעקוב , את ילדותו עשה במושבה הקטנה עין זיתים הסמוכה לצפת, ובסמוך לכפר הערבי עין זייתון, כיוון שגדל כאיש אדמה והתמצא בהוויה הערבית ,החליט לחבור לאנשי העלייה השנייה ומייסדי ארגון השומר בראשותו של זייד וישראל שוחט הקבור בתל חי ליד האנדרטה, במסגרת תפקידיו כשומר עבד בשכונת אילנייה (סגרה) ,בחדרה ובכרכור ,מטולה ורחביה שבה נחלץ ממארב שנעשה לו בשדות העמק, בפעולה זאת אף הרג את תוקפו הערבי.
כרגיל במקרה של הריגת ערבי היה חשש לנקמת דם ולכן עבר לאזור חדש עד שנעשתה סולחה עם משפחת הערבי , באותה העת נתגלתה מחתרת נילי ולכן הוכנס לרשימת החשודים בעת השלטון התורכי, כתוצאה מכך נעצר ,נחקר וגורש מהארץ .
לאחר הגרוש הצטרף לגדוד הארץ ישראלי של הבריטים, אך לאחר מלחמת העולם הראשונה כאשר החלו שוב התנכלות הערבים ליהודי הגליל בשנת 1920 , ערק מהצבא הבריטי והצטרף להגנת הישובים בגליל,אז גם נישא לאחותו חיה ,של חבר השומר מנדל פורטוגל שנישא לאחותו טובה של יגאל מרדכי.
לאחר נישואיו הצטרף לגדוד העבודה וכשהסתיימו סלילת הכבישים באזור טבריה , הצטרף לגדוד העבודה שעבר לעבוד בירושלים בחציבה,לאחר רכישת החלקות בשכונת הפועלים בבית הכרם הקים בה משק חלב ורפת פרות.
לאחר שיגאל מרדכי בנה את ביתו ופתח את הרפת בשכונת הפועלים בבית הכרם ,בתקופה שלפני מלחמת השחרור  ,לאחר המלחמה חזר יגאל לעבוד בהגנת ישובי הצפון והגבול במסגרת ארגון ההגנה,השתתף ביישובם של ארבעת ישובי גוש עציון,לאחר הקמת המדינה עבר להתגורר בתל עמל ועבד בנמל חיפה, נקבר לאחר מותו בחלקת השומר בכפר גלעדי .

מיקום

הוסף חוות דעת

כתיבת תגובה

חיפוש

הקלד ולחץ על Enter

בחר קטגוריה להצגה במסננים

נוסף על ידי אורי מלץ

אורי מלץ

בבקשה על מנת לראות פרטי החשבון.

תפריט נגישות