בעקבות העברת משרדי הממשלה לבירה ירושלים ,החלה המדינה בעזרת עיריית ירושלים לחלק צווי הפקעה למבנים שלתוכם יועד מעבר מחלקות ומשרדים ממשלתיים, חלק מהמבנים היו ברשות האפוטרופוס הממשלתי לנכסי נפקדים , אך ניתנו גם צווי הפקעה למבנים שהיו בבעלות ורכוש אזרחים בירושלים.
צעד זה עורר כעס רב וחלקם של בעלי הרכוש החלו לתבוע ולהתנגד למהלך בעזרת בתי המשפט , בין בעלי הנכסים שהוצא להם צו הפקעה היו בעלי בתים ברחוב בן יהודה שנחרבו בפיצוץ, והעירייה כפתה עליהם לשפץ ולהקים את המבנים מחדש על חשבונם ולאחר שסיימו מטלה זאת החליטו משרדי הממשלה והעירייה להפקיע את בתיהם.
מקרה מעניין היה לגבי מכתב ההפקעה של מלונו של ירחמיאל אמדורסקי , שמלונו שנפתח בשנת 1935 מחוץ לחומות העיר העתיקה ,מלון שנפגע בפיצוץ משאית התופת ברחוב בן יהודה 10 בידי עריקים בריטים, הוא עצמו ניצל כיוון שיצא מהמלון לתפילה בבית הכנסת ,לאחר הפיצוץ נאלץ ירחמיאל לשקם את מלונו על חשבונו, בהוראת דניאל אוסטר ששימש באתו הזמן כראש העיר לכן יצא לאמריקה לאסוף כספי תרומות לשיקום המבנה .
לאחר שחזר ושיקם את מבנה המלון הגיעה הודעת ההפקעה והוא ביקש לדחותה בעזרת בנו העורך דין, אלא שבתחילת המשפט התרומם על רגליו ירחמיאל ואמר כי לאור מצבה הקשה של המדינה ,הוא מוכן למסור את המלון למדינה על מנת להכניס לשם משרד ציבורי ממשלתי.
כתיבת תגובה
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.