האתר הידוע כיום כתל יזרעאל והשולט על דרך המעבר והדרכים בעמק חרוד, מופיע בכתובים במאה השלישית והרביעית לספירה ,למרות הידיעות על המיקום באזור הוא התגלה במקרה כאשר החלו בחפירות להקמת מוזיאון עמק חרוד ,אז נתגלו שרידי העיר שנחרבה בידי שלמנסאר מלך אשור בעת כיבושו את הארץ במאה השביעית לפני הספירה,היא נבנתה שוב ונהרסה שוב בידי המלך האשורי תגלת פלאסר עשר שנים מאוחר יותר .
בעת שנערכו חפירות בתל נתגלו שרידי העיר, מהמאה התשיעית לפני הספירה מתקופת מלכותם של מלכי בית אמרי ושלטון המלך אחאב ורעייתו איזבל ,שלטון ששלט מהישוב יזרעאל על האדמות שהוחכרו לאריסים , בממצאים נתגלו שרידי השער הדרומי ושרידי שני מגדלי השמירה בחלקה המזרחי של חומת העיר ,יש הטוענים כי העיר חדלה להיות חשובה לאחר תום מלכותם של ממלכת בית אומרי .
מאותה תקופה נתגלו שתי גתות לעיבוד יין מענבים ,המעידות על גידולי כרמים באזור בספור העיר הקטנה (על פי ממצאי גודלה בחפירות) משתלב כמובן סיפורו של נבות וכרמו והחלק החסר מוסריות בכוחו של שליט אל מול החוק ,במה שאנו קוראים מניסיון העבר שלטון הכוח אל מול המשפט האלמותי "הרצחת וגם ירשתה ".
כתיבת תגובה
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.