התחבר

גליל עליון הקמת הקיבוצים מנרה ולהבות

אטרקציות, מידע כללי, מסלולי טיול אטרקציות קבוץ מנרה

גליל עליון הקמת מנרה 1945
אדמת הכפר הערבי עודיסה (צוק מנרה) נרכשו מידי פלאחים מלבנון שטח של כאלף חמש מאות דונם ,שנועד לעיבוד מהיותו שטח אדמה טרשי שנדרש לעבדו לפני שייושב , אדמות מנרה נרכשו בידי הקק"ל והישוב הועלה על הקרקע לאחר הצהרת בלפור בשנת 1945 , מטרת היישוב לקבע את גבולות ארץ ישראל בצפון והמתיישבים היו אמורים להיות חיילים משוחררים שלחמו בצבא הבריטי .
בתחילה עלתה על הנקודה אנשי פלוגת עבודה על מנת להכשירו ולסקל את האדמה לקראת נטיעה ושתילה של עצים וצומח וגם להכין מקור מים לצרכים אלו, לצורך הכנת השטח הקציבו קרן היסוד והקק"ל כעשרים אלף לירות להוצאות ולמשכורות לאנשי גדוד העבודה.
הקמת קבוץ להבות 1945
גם אדמות הישוב להבות נגאלו בידי הקק"ל מידי פלאחים מסוריה ושבנוסף לכסף בעבור אדמתם הוקצע להם שטח חדש להקמת כפרם החדש, גם ישוב זה עלה על הקרקע לאחר הצהרת בלפור אנשי הגרעין שהיו ממצוא גרמני שרובו עלה כנערים בידי עליית הנוער טרם מלחמת העולם השנייה ,החלו את הכשרתם בקבוץ עין שמר שם למדו את תורת החקלאות והגידולים .

תכונות פילטר לוח

מיקום

הוסף חוות דעת

כתיבת תגובה

חיפוש

הקלד ולחץ על Enter

בחר קטגוריה להצגה במסננים

נוסף על ידי אורי מלץ

אורי מלץ

בבקשה על מנת לראות פרטי החשבון.

תפריט נגישות