איך מגיעים המרכז ממוקם בעיר העתיקה,בנסיעה לכוון קניון הנגב,פונים לדרך אילת ברמזור השלישי פונים ימינה ,עד השילוט לחניה של באר אברהם,לפנות שמאלה פינת דרך חברון מספר 1 ורחוב קקל .
טלפון 08-6234613, 08-6282073, 08-628075.
המקום פתוח בימים א-ה בשעות 16:00-08:00 וביום שישי 12:00-09:00.שבת סגור.
מידע :
בשטח האתר המקראי הנקרא באר אברהם ,שעל פי המסורת חפר אברהם אבינו על מנת להשקות את צאנו ולספק מים לבני ביתו,בעבר ניתן היה לראות , שתי בארות אחת מהן מסוג באר ארטזית ,שהמים נדחפים בכוח מהלחץ מלמטה ועולים לשפת הבאר כמו בחוק הכלים השלובים.
הבאר השנייה באר מסוג אנטלייה העמוקה יותר שבה מותקן מנגנון כמו שרשרת להעלאת המים בסיבוב באמצעות מערכת כפות המעלות את המים לבריכת איסוף ,וממנה מעבירים את המים במערכת הובלה להשקיה או לשוקת בעבור השקיית בעלי חיים או באמצעות דלי הקשור לחבל .
סיפור באר אברהם,קשור למלך גרר ששטחה של הבאר הייתה בבעלותו על פי דבריו ,דרש בעלות עליה להשקיית צאנו אך אברהם נכנס עמו למשא ומתן שבסופו הוסדרו הזכויות על המים, בעקבות ההסדר והשלום ניטע ליד הבאר עץ אשל ועל פי הכתוב בספר בראשית הוענק לבאר השם שבע מהמילה שבועה כי נשבעו שניהם על הברית שנכרתה בינם , גם הישוב קיבל את שמו מהבאר ונקרא באר שבע.
עד היום קיים ויכוח האם אומנם הבאר מימי המקרא , מה שברור הוא שאכן זאת באר עתיקה , הבדואים נהגו לומר כי השותה ממימיה של הבאר ,חוזר לבאר שבע כיוון שבדרך כלל הבאר שימשה כמקום מפגש לעוברים ושבים ,אך כיום חלחלו למקורות מי הבאר מים מזוהמים שמקורם בפסולת תעשייתי ושומר נפשו ירחק מללגום ממימיה .
קוטרה של הבאר כארבעה מטר ועומקה מעל לשלוש עשר מטר ,באר אברהם שימשה כמקור מים לתושבי העיר בתקופת מלחמת העצמאות ועד שהוסדר קו מים מהשפלה לעיר ומערכת צינורות מים ברחובות העיר .
כיום קיים מרכז מבקרים בהפעלת של מחלקת התיירות,טלפון 08-6234613
תחילת הסיור בכניסה למבואה ישבה על כסאות וקבלת הסבר על סיפור אברהם בנדודיו בעזרת מפה המוקרנת על הקיר,ההדרכה מתעכבת על כול נקודה בנדודיו וסיפור הדרך והתלאות עד ההתיישבות בבאר שבע הירידה למצרים וחזרה לנקודת ההתיישבות.
לאחר פרק ההדרכה הראשון מוזמנים המבקרים לעבור במסלול חשוך שמאחוריו מוקרן סרט של נדידה בעזרת שיירת גמלים ואנשים ,על מנת לתת למבקר את תחושת הנסע והנדודים , המסע נמשך גם בהמשך המסלול בחדר השני וסופו באודיטוריום שבו מוקרן סרטון המספר את ספור המדבר באר המים ואברהם.
על פי חזונו של ראש עיריית באר שבע הוחלט להקים במקום מרכז מבקרים בינלאומי להנחלת מורשתו של אברהם אבינו, תחילת הקמת המרכז החדש כללה הריסת מספר מבנים שהתווספו בחצר הבאר,המרכז החדש כולל אולם שבו יוכל המבקר להתיישב ולצפות בסרט שהוכן במערכות מדיה משוכללות המספר את סיפורי התנ"ך ואברהם אבינו בבאר שבע.
המרכז החדש של באר אברהם שנבנה ,שולב בפארק באר שבע החדש וישמש כאחת מאבני המשיכה המרכזיים לפארק ,שבו שוקמו שלושת המוזיאונים וחלקים מהעיר העתיקה של באר שבע,לציון כשלושת אלפים ושבע מאות שנות הקמתה כפי שהוזכרה בספרי התנ"ך.
כתיבת תגובה
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.