בדרך כלל נהוג לומר ששני יהודים נפגשים שלוש מפלגות מוקמות ,במחנה חלסה ,נהוג היה לומר ששני יהודים נפגשים חמש מפלגות קמו, הבעייה היחידה שהעולים החדשים בחלסה לא ידעו ולא הבינינו מי נגד מי בארץ ישראל בקרב היהודים , כמו דבורים עטו עסקני המפלגות והעדות על חלת הדבש במטרה לשלבם במטרתם ובעסקנותם הפוליטית.
האמת המרה שהעולים לא הבינו בנושא המפלגות בארץ ישראל ,אלא שהעסקנים המפלגתיים עטו על המסכנים ,על מנת להגדיל את כוחה של מפלגתם, מרבית העולים בכלל החליטו לא להצביע בעבור המפלגות, מכוון שלא ידעו מה הן מייצגות ,על כן הבינו העסקנים כי מי שיעשה את העבודה עבורם וישלח את העולים להצביע יהיו מנהלי מחנות העולים .
בפועל היה נכון לדחות את השתתפות העולים בבחירות הראשונות ,על מנת שכול אחד מהם יעצב את דעתו העצמאית ,לאחר תקופת מגורים בארץ ישראל ולאחר שיבינו את הנושא של מי כנגד מי , כי בפועל הם הצביעו העולים ,על פי נטיית ראש המחנה ,שהגיע למקום מישוב שדעותיו הפוליטיות היו ידועות.
בינם לבין עצמם סחו העולים כי הן טובות אבל מוטב שתיקח אותם הקדחת מעל גבם, במהרה למדו העולים את נוסחת סלח שבתי ,כי מוטב להגיד לכולם כן ,על מנת ליהנות מהמתנות וההבטחות שנשאו בכליהם ,מובן שאמירת ההן שיפרה במעט את מצבם ,וביום החירות נהגו העולים לעשות מה שבא להם בקיצור תורת הכאילו .
מאבקי הכוח בשליטה על המחנה על החמולות הביאו למלחמות וחיסולים מפלגתיים אחד כנגד השני המועצות הנבחרות ובוועדים , ששם ההסתדרות שלטה בשלטון כוחני וללא מעצורים בעבודה ,בהכנסות ובמענקים כולל תלושי ופנקסי המזון .
שלטון עסקני המפלגות במועצה לא אפשרו חריגות או מחשבות שונות להלך הרוח של השולטים, דמויות כמו : אשר ניזרי ראש העיר בשנות השישים, המתנגד לשלטון היחיד שלו סגנו חיים רז יצחק שטיינר מזכיר מועצת הפועלים שמואל ראש לשכת העבודה , בקיצור לך תנסה להילחם ברוחות וראה לאן יעיפו אותך.
כשנשאלו מספר תושבים מה דעתם על קרבות הנפילים השולטים ,השיבו מה לנו ולזאת, אנו באופן אישי עובדים ,יש לנו מגורים והאוכל על שולחננו ,מצידנו שיריבו הגדולים ואנו נשבע מהפרורים המתפזרים בידי ההסתדרות, משרדי הממשלה מועצת העיר הסוכנות ועוד, ואלו שלמעלה יכולים לשחק כמריונטות של הפעילים מתל אביב.
כתיבת תגובה
יש להתחבר למערכת כדי לכתוב תגובה.