התחבר

ירושלים חיבור העיר לרשת החשמל הארצית 1950

מידע כללי ירושלים

חברת החשמל הארץ ישראלית (חברת רוטנברג), חתמה על חוזה עם השלטונות המנדטוריים ובשיתוף חברת החשמל הירושלמית ,להנחת קו חשמל מהרשת הארצית לירושלים טרם פרוץ מלחמת השחרור, את עבודות ההכנה שכללו בהקמת תשתית ועמודים שעליהם היו אמורים למתוח כבלי חשמל לקו המיועד ,עד אז אספקת חשמל הופק בטורבינות שניזונו במזוט שמוקמו במבנים ייעודיים בירושלים .
המשא ומתן לחתימה על החוזה נמשך שנים אחדות ונחתם בשנת 1947, מיד לאחר ההסכם החלה חברת החשמל הארץ ישראלית להציב עמודי חשמל ,וממש עד עזיבת הבריטים במאי 48 ,הצליחה החברה , להציב את העמודים עד הכניסה לקבוץ קריית ענבים .הצרה הייתה שחלק מעמודי החשמל הוצבו באזורים נשלטים בידי הערבים כמו הדרך באזור לטרון .
מכוון שהבעלות על חברת החשמל הירושלמית ,שסיפקה חשמל לעיר העתיקה ולשכונות היהודיות שמחוץ לחומה התחלקה גם עם אנשי המנדט , נתבקשו אלו לאפשר את החיבור החדש בלחצו של דניאל אוסטר ראש העיר בחלק היהודי של ירושלים .
לאחר התערבות גם כן של היזמים השותפים מאנגליה בשנת 1950 ,על תחנות החשמל הירושלמיות, החלה שוב חברת החשמל הארץ ישראלית, שוב להעמיד עמודי חשמל חלקם במקום אלו שנגרעו משטחים יהודיים, והפעם גם באזורי כפרים יהודיים שמסביב ובדרך לירושלים .

מיקום

הוסף חוות דעת

כתיבת תגובה

חיפוש

הקלד ולחץ על Enter

בחר קטגוריה להצגה במסננים

נוסף על ידי אורי מלץ

אורי מלץ

בבקשה על מנת לראות פרטי החשבון.

תפריט נגישות