התחבר

למעשה נחלק שטח הקבוץ הישן ,לשלושה חלקים :
החלק הראשון נמסר לפלג מפ"ם   המאוחד שבו ישכון מעבר לבתי המגורים ,בית הסמינרים, בית הדפוס, חדר האוכל ,רוב מבני המשק וגני הילדים .

החלק השני נמסר לפלג האיחוד מפא"י שכלל את כול גבעת קומי בחלקו הצפוני של הקבוץ הישן, על מנת שיבנה עליו קבוץ עין חרוד ב', שמימונו מכספי הציבור ואשרי רב להקמת מוסדותיו ,כמו כן צורפו שיכוני הוותיקים שליד הגבעה, ובתי הספר המשותפים לעין חרוד ולתל יוסף .

החלק השלישי יהיה מפורז שאין לבנות עליו ,אלא בהסכמת שני הצדדים ,המוסדות שעליו ינוהלו בשימוש משותף בידי שני הפלגים ,בשטח המפורז ישכנו המוסדות : בית הארחה, משכן האומנות ובית שטורמן ( המוזיאון) .

בעקבות ההסכם לחלוקה ,אפילו בחדר האוכל המחולק השתנתה מעט האווירה ,למרות שהסכום והצלחות מסומנים איחוד ומאוחד ואין מעז ליטול אדם ממשנהו כלים, ועל כול אלו משגיחים סדרני הפלגים והטבחים ,אפילו בשטיפת הרצפות נמנע כול פלג לעבור את הקו בשטיפה ,כיוון שהמרצפות שייכות לפלג היריב .

תכונות פילטר לוח

מיקום

הוסף חוות דעת

כתיבת תגובה

חיפוש

הקלד ולחץ על Enter

בחר קטגוריה להצגה במסננים

נוסף על ידי אורי מלץ

אורי מלץ

בבקשה על מנת לראות פרטי החשבון.

תפריט נגישות