התחבר

איפה נפגשים חסידי בית אהרון – הזברות, הבישופים והכמורה והקדים המוסלמים
ובל נשכח את בעלות הממון מספר פעמים בשנה .

המפגש הבלתי אמצעי מתרחש בחנות הבדים של בילאל אבו כלף בשוק אפטימוס בשכונת מוריסתאן  בעיר העתיקה ליד כנסיית הקבר, לסיור מודרך כדאי לתאם בטלפון 02-6261718 כיוון שהאדם משוטט בדרכי העולם לייבא סחורה .

למשפחת בילאל שתי חנויות בתחומי העיר העתיקה ,החנויות נחלקות בין שני האחים המהווים את הדור השלישי לעוסקים במלאכת הבדים, את המבקרים מקבל בילאל בתלבושת מסורתית כמו בימי השלטון התורכי כולל התרבוש.

לפני כחמש שנים החליטו האחים להרחיב את חנותם , רכשו מבנה חדש בשוק אפטימוס בקרבה לכנסיית הקבר, חפרו ברצפה על מנת להגדיל את שטח החנות ונתקלו בשרידי כנסייה צלבנית המשוערכת לתקופה של לפני אלף שלוש מאות שנה, ממצאים ארכיאולוגיים אלו של כנסיית סנטה מריה מיור , נשתמרו ומוצגים בהחלטה משותפת לרשות העתיקות ולבילאל , כאשר החליטו להניח רצפת זכוכית מעל לממצאים , ובזאת נוצרה אטרקציה נוספת בעלת ערך מוסף לחוויות הביקור בחנות הבדים .

את התורה למדו האחים מאביהם כאשר הצטרפו אליו למסעות הרכישה ברחבי העולם, את סחורתם לחנות מייבאים האחים מסוריה בעיקר מאזורי דמשק,העיר חלאב מביקור דו שנתי בתערוכות בדים בעיר עבודות יד הנעשות בנולי יד בכפרים בסביבה ובעיר עצמה, סחורה נוספת מגיעה מהעיר תדמור , הפרט הפיקנטי לסיפור הוא דרך הבאתם ארצה של גלילי הבד , בעבר הסחורה הייתה נשלחת דרך ירדן לישראל,כאשר נחתם הסכם השלום ישראל ירדן, משווקת ירדן את סחורת הבדים המיוצרת במדינתה לישראל ואינה מאפשרת מעבר בדים מסוריה לישראל דרכה, התחכמו חכמינו וכיום נשלחים הבדים לתורכיה ,כל העטיפות מוחלפות וסחורה טהורה נשלחת לנמל אשדוד ומשם מוצאת את דרכה לירושלים.

הסחורה המגיעה מסוריה נחשבת למיוחדת בדוגמאות ערבסק איסלמיות, הנקראים בדי פופ המאופיינות בעיקר בשמונת צבעיהם המתחלפים כמו באשליה אופטית, או בדי משי המגיעים מאזור העיר תדמור , המשולבים ברקמת חוטי זהב ברמות של 14,18,24 קרט, שילוב משי עם כותנה לתפירת גלביות,שמלות,ובדי ריפוד לריהוט ישן,מסוריה מגיעים  בדי המשי הלבן אשר  משתמשים חסידי תולדות אהרון במאה שערים , בעבור אנשי הכמורה מגיעים בדים בצבעים אדום או לבן או הסגול המשמש בעיקר בפסחא.

הבדים המיועדים לפטריארכים בדרך כלל שזורים הבדים בחוטי זהב עם דוגמאות שונות של צלבים חרבות,נשרים  על פי השתייכות לזרם כנסייה זה או אחר, הפיקנטיות הם כי מי שמזמים את הגלימות הם בני הקהילה האוספים את הכסף לגלימות בעבור תפילות מיוחדות לחיי נצח בעולם הבא שעורכים להם ראשי הקהילה, לכמרים הפשוטים מייצרים גלימות מבדים זולים יותר בצבעי לבן או ירוק , לדוגמא לזרם הקתולי קיים בד בצבעים של משי צהוב וצלבי ירושלים או דגם סלאח אדין מאזור העיר תדמור בסוריה.

זמן ההספקה אורך כחודש מרגע ההזמנה ,את בד סלאח אדין ודומיו המשובצים בחוטי זהב טהור לוקח לארוג כחודשים , בחנות קיימים מוצרים לוואי לבדים כמו: עניבות,כיסויים,ציפויי ציפות , תמונות רקומות ,אך בהבדל תהומי, קיימת בחנות תוצרת מסחרית רגילה שאינה עבודת יד במחירים זולים אך בדוגמאות מיוחדות .

יבוא נוסף מגיע ממרוקו,הכוללים בדים לביגוד וריפוד שנוצרו בנולי יד המשלבים חוטי כותנה וחוטי בד קטיפה הנקראים שאנל,או משי וחוטים מבריקים הנקראים- רולקס.

אזור נוסף ליבוא הוא הודו שממנו מייבאים בעיקר בדי סארי הכוללים בדים ממשי טהור, ממשי וכותנה בצבעים שונים בעבודת נול ידני,בדי קשמיר בכחול וירוק,בשילוב הדפסות שונות בשילובי רקמה בדי צמר,או בדים בצבע צהוב המשולבים ברמת חוטי זהב,המשמשים לכיסוי פרוכת לארונות קודש או לצרכיי עבודת הכמורה,או כשטיחים.

בדים שהמגיעים מאפגניסטן המשולבים בחוטי זהב כבדים ואבנים טובות בצורות שונות של שילוב פרחים ודוגמאות בעיקר של תמונות או שטיחי קיר וכמובן כציפוי לרהוט לתצוגה מחיר שטיחים כאלה עוברים בקלות את מחיר המאה אלף לשטיח אבל הם מרשימים ביותר.

תכונות פילטר לוח

מיקום

הוסף חוות דעת

כתיבת תגובה

חיפוש

הקלד ולחץ על Enter

בחר קטגוריה להצגה במסננים

נוסף על ידי אורי מלץ

אורי מלץ

בבקשה על מנת לראות פרטי החשבון.